Los bericht bekijken
Oud 14 november 2004, 16:54   #3
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Ooit hoorde ik Steve Stevaert zeggen: "de mensen weten soms niet wat goed voor hun is..." Ik kan hem enkel bijtreden in die stelling. De "doorsnee" Vlaming is vreselijk behoudsgezind en wil dat zijn leefwereld er vooral vertrouwd uitziet. Het vervangen van de provincies door regio's bv. werd in een enquete genadeloos afgeschoten, niettegenstaande een zo'n constructie het bestuur dichter bij de mens zou brengen. Wanneer diezelfde doorsnee Vlaming achteraf merkt dat er niks verandert aan zijn leefwereld (zelfde pree op 't einde van de maand en nog steeds huisje, boompke en beestje zoals hij gewoon is) geeft hij er geen fuck om dat het veranderd is...
Met andere woorden: hebben we wel altijd de stem van het volk nodig? Pas op: dat is mijn persoonlijke mening. Als we dus de NMBS, voetbalbond of zelfs België splitsen zal dat in het begin misschien wat aversie opleveren, maar van zodra men merkt dat zijn levensstandaard niet daalt (of er zelfs beter op wordt) zal het de gemiddelde Vlaming worst wezen of hij nu in België of in de Republiek Vlaanderen woont. Uitgezonderd zijn natuurlijk de 7 Bubbels, de oudstrijdersverenigingen en monarchieaanbidders... Voor de rest business as usual...
korvo is offline   Met citaat antwoorden