Ik wil graag 10 000 euro investeren in fysiek zilver. Het probleem is dat in bijna de hele EU, zilver als handelsproduct gezien wordt en daarom 21% belast wordt. Daarmee gaat het dus volledig aan zijn doel voorbij. Goud wordt niet belast maar vind ik voorlopig minder interessant.
AmsterdamGold is volgens mij de enige provider in de buurt waar ik belastingvrij zilver kan kopen, maar het wordt dan opgeslagen in een depot (tegen betaling) en ik kan het nooit afhalen. Enkel doorverkopen aan AmsterdamGold zelf.
Het staat me niet aan. Als ik ooit Europa definitief verlaat wil ik in staat zijn om mijn fysiek zilver zelf mee te nemen.
De "monsterbox" met 500 zilveren munten leek mij zeer interessant. Draagbaar (in tegenstelling tot zilvebaren) en over de hele wereld verkoopbaar. Maar wat is het nut van draagbaar fysiek zilver als je 21% boven de waarde betaalt bij de afhaling ervan?
Hier zie je de opties
https://www.amsterdamgold.com/nl/zil...tw-vrij-zilver
Wie heeft hier ervaring mee? Elk advies is welkom, behalve dat van Gipsy en Zeus.
Kan ik bvb zilveren maple leaf coins kopen buiten de Europese Unie, en belastingvrij mee naar België nemen? Of loop ik risico dat de munten in beslag worden genomen op het vliegveld?
Bij het verlaten van een land moet ik meestal aangeven welke goederen ik heb aangekocht en voor welke prijs