Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2015, 02:32   #65
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht

Zolang de sunni's zich gemarginaliseerd voelen in Irak en de chaos blijft aanhouden in het Midden Oosten kan ik maar één ding besluiten: De Islamitische Staat zal blijven
Als het waar is hetgeen je beweert, namelijk de Arabische sunni bevolking in deze contreien de IS prefereert. Dan houdt het op dunkt me.

Kwestie van adequate maatregelen nemen, bijgevolg grenzen vastleggen en Arabische sunnies hoe lief en aardig ook uit gebieden schoppen waar ze in de minderheid zijn.

Soort gelijks is ook gebeurd na WOI in Turkije en de Balkan.

Citaat:
Buiten de sunni stammen moet de regering in Baghdad autonomie geven aan de sunni provincies en inclusiever zijn.
Sunni stammen => is meervoud, IS => is enkelvoud. Deze mensen kennende gaan ze voor de wreedste en sterkste => IS.

Rest mijn vraag hoe het Baghdad regime meer autonomie moet geven als dit gebied al in handen is van IS ?

Ergo, volgens mij speelt het Baghdad regime het slim uit. De wereld kotst IS uit en wenst hen een flink pak slaag. Al dan niet door door groepen die gesteund worden door Iran. Niet nu maar 'later' zal geen haan erom kraaien of gehoord worden als er op grote schaal genocide wordt gepleegd op de sunni zeloten..

Laatstgenoemde is uiteraard speculatief..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 juni 2015 om 03:00.
Frankenstein is offline