Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeggen dat alle Blokkers neonazis zijn gaat veel, veel te ver. Het is echter wel zo dat verscheidene leden van de Blok-top, zoals Karel "Ik heb nooit gecollaboreerd omdat ik te jong was" Dillen actief sympathiseren met Hitler en co.
Verder zit er gewoon heel wat krapuul in die partij, waarvan Rob Verreycken een boegbeeld is. Het is niet toevallig dat deze partij schorremorrie aantrekt dat de eeuwige vlam aan de Congreskolom doofde door een schandalige aanslag op België en haar helden.
Het is echter verkeerd om efficiente propaganda, het simpel voorstellen van bepaalde problemen en het eisen van harde oplossingen te vergelijken met nazisme. Dan zijn zowat alle rechtse partijen in Europa nazistisch en dat vind ik een onnozele stelling die alleen geloofd wordt in sommige extreem-linkse middens.
Het is ook verkeerd alle rechtse mensen, alle Vlaamsgezinden of alle Vlaams Blok-kiezers en leden gelijk te stellen met de nazi's. Dat is een zeer domme veralgemening die je onmogelijk vol kan houden.
|
Wat dan met ultra-rechtse organisaties als Voorpost en Were Di, die openlijk obscure oorlogsmisdadigers als Staf De Clercq gaan huldigen ?????
T'is toch een publiek geheim dat bovenvermelde organisaties verweven zijn met het Blok ( oesje sorry , het Belang

- nee het gaat niet over Het Belang van Limburg

. 8)