Discussie: "Her"verdeling?
Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2015, 13:17   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat we het woord "verdelen" in verschillende betekenissen gebruiken.

Ik heb hier van in 't begin gezegd dat je het moet beschouwen als "een wiskundige verdeling over mogelijke dragers" ; terwijl jij (en Erw denk ik) het beschouwen als "in stukken verdelen en aan verschillene dragers geven".

Beschouw verf:

de initiële verdeling van de verf is : "alle verf zit in de pot".
De finale verdeling van de verf is: "uitgesmeerd over de muur".

Verdeling in de zin van "maattheorie". Dat zijn twee verschillende verdelingen van de verf (hier, verdeling over de ruimte).

Het veranderen van verdeling, noem ik "herverdelen". De verf wordt hier dus herverdeeld, om van de distributie "alles in de pot" naar "uitgesmeerd over de muur" te gaan.
Klopt wat je zegt.
Maar ik maak dan liever het onderscheid tussen eigendom en bezit.
Wat je zelf creëerde (of de opbrengst ervan), met eigen middelen, op eigen kracht, met eigen inzichten, blijft altijd, moreel en zelfs ethymologisch je eigendom.
De realiteit is dat derden soms een deel van of zelfs jouw volledige eigendom in bezit nemen.
Ze bezetten a.h. ware jouw eigendom of een deel ervan.
Ik denk dat dit onderscheid handiger is dan het louter wiskundige begrip.
Maar goed: het is een feit dat we in een toestand leven waarin we niet vrij over onze eigendommen beschikken, maar waar overheid en profitariaat een groot deel van onze eigendommen, in bezit neemt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden