McDonalds/Quick/Pizzahut/Starbucks troep
De genoemde ketens serveren volgens mij niks anders dan iets wat enkel als brol kan worden omschreven en sommigen verkopen het nog peperduur ook. Neem nu Starbucks, die verkopen hun brouwsels die zonder een hoop suiker of andere toevoegingen in feite niet te drinken zijn. Hun verkoop drijft puur op een door marketing opgebouwd imago, heeft gewoonweg niks met kwaliteit te maken.
De rest van de fastfood smeerlappen hebben zo hun eigen trucs om grote hordes volk te lokken. McDo en Quick bouwen bij vrijwel ieder "restaurant" een immense speeltuin zodat de kinderen van het marginale volk die er komt constant de oren van hun ouders kop zagen om toch maar naar daar te gaan. De hersenloze smartphonegeneratie slikt dat afval ook als zoete koek naar binnen.
Pizzahut maakt volgens mij nog altijd het meeste reclame met hun zogezegd gezellige restaurants en hun zogezegd ongelofelijk voordelige menu's. Hun pizza's smaken echter meestal slechter dan de kartonnen dozen waarin ze verpakt worden.
En zo drijft onze samenleving verder en verder af naar grote hordes hersenlozen die enkel door reclame gestuurd worden.
|