Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2015, 16:26   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
...
Als ik in Vlaanderen naar een ziekenhuis of verzorgingstehuis ga, is het niet meer dan normaal dat de mensen die me daar verzorgen mij in mijn eigen taal te woord staan. Daarover zou zelfs geen discussie mogen zijn.
...
De vorige regeringen, met de oude machtspartijen aan het roer, vonden dat niet zo normaal, en ze lieten de boel rotten.

Zodanig rotten dat we nu in het grondvoddelijk tweetalige Brussel nog steeds openbare ziekenhuizen hebben waar vaak 90 procent van het personeel niet aangespoord werd om Nederlands te leren.
Zodanig rotten dat er streken zijn waar mug en ambulance ter plaatse komt, maar geen vragen kan stellen in de taal van de streek.
Zodanig rotten dat we nu verpleegsters uit verre landen naar hier moeten lokken, en hen al inzetten en betalen nog voor ze de kursus basiskennis Nederlands onder de - overigens bezienswaardige - verpleegstersknie hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden