Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Drank is erkend als drug. En men heeft er normen voor gesteld. Die wat mij betreft nog te hoog liggen.
De norm in het verkeer en op de werkvloer zou 0% moeten zijn.
|
In het verkeer zou dat ook 0 moeten zijn.
Daarbovenop, zouden we lichtjes aan moeten aanleren dat drinken niet sociaal is, en dat je dat best ook met mate laat.
de hostie in wijn doppen is naar mijn mening trouwens heiligschennis.
Mijn geloof is waar de heiligheid vandaan komt, maar racistische wolven als jij verboden hebben.
Check history about that one.
Citaat:
Verder is jou benadering hier in mijn ogen stupide en levensgevaarlijk.
Wat is het volgende dat je gaat doen?
De boeten op het dragen van een gordel afschaffen omdat verkeersagressie te zacht wordt aangepakt?
|
Nuanceer in detail wat een verbod op alcohol gevaarlijk maakt?
Citaat:
Geen enkel wettelijk stelsel is perfect.
Maar het soort consequent zijn dat jij voorstelt heeft slechts twee mogelijke uitkomsten. Of alles wordt toegestaan of alles wordt verboden...
Het is niet en was nooit de bedoeling van de wetgeving om te streven naar of anarchie of totale inertie.
De bedoeling van wetgeving is het zoeken naar een evenwicht dat aan de samenleving een mogelijkheid biedt om op een menselijke manier te blijven bestaan.
Dat Regeringen en partijen misbruik maken van hun macht in deze verandert daar niets aan.
Wetten en het maken en aanpassen daarvan zou daarboven verheven moeten zijn.
Onze manier om dit te bereiken is (zonder mij uit te spreken naar het al of niet slagen daar in) streven naar democratie...
|
Het wettelijk stelsel is niet perfect, maar verandert. Als drank voor overlast zorgt, en dat wordt niet erkend, is dat een blinde vlek in de maatschappij die dringend bekend dient gemaakt te worden.
In Nederland geven ze dat nieuwere generaties al mee dat drank alles behalve sociaal is.
Waarom moeten wij dan achterblijven?
Deze regering pleit overigens voor een zero tolerantie, we hebben drank als HARD drugs erkend. Deze stigmatiseert en vervolgd SOFT drugs he.
Hoe kan iemand dat serieus nemen en zeggen: Awel nu laat ik mijn joint liggen voor deze lieden se....
Voor sommige mensen is dat echt wel belangrijk he, een consequent beleid. Hoe anders kunt ge uw maatschappij runnen als je geen voorbeeld geeft?