Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Dat is een goede grap, u overschat duidelijk de automobilisten.
Je moet eens gaan klappen met de arbeiders die op zo'n werf werken, uw ogen zouden nogal open gaan. Je zou toch moeten weten dat de meeste automobilisten met oogkleppen rondrijden en zich als egoïsten gedragen in het verkeer. Defensief rijden kennen ze niet en ze hebben geen flauw benul van de gevaren in het verkeer. Zo snel mogelijk vlammen van A naar B en daarbij af en toe nog wat sms'en, daar draait het hen om. Het gevolg van dat gedrag kennen we al en zien we dagelijks opnieuw in het verkeer.
De GSM mag je ook niet gebruiken in de auto, als je buiten komt zie je de ene na de andere met de GSM in de hand rijden.
Nee, automobilisten weten dus zelf niet wat veilig is en wat niet. Harde repressie met hogere boetes is de enige taal die ze verstaan.
|
Dat rijden met de gsm in de hand gevaarlijk is, weten de meesten hopelijk ondertussen al.
Het snelheidsbeleid is echter anders. Alhoewel dat onderzoek aantoont dat niet de gsm in de hand houden gevaarlijk is, maar dat het net de gesprekken voeren dat gevaarlijk is (aangezien praten een groot deel van ons redeneervermogen in beslag neemt); is er toch nog geen verbod op gesprekken voeren in de auto. Ik mag vrij met iedereen in de auto zeer hard discussiëren over van alles en nog wat, ook al beïnvloed dit mijn rijgedrag.
Waarom is er geen verbod op praten? Omdat dit gewoon idioot zou zijn.
Dit zou nooit nageleefd worden.
En nu trek ik de parallel met het snelheidsbeleid. De limieten zijn op verschillende plaatsen idioot laag, het is op het niveau van praten in de auto verbieden. Geef de limieten terug aan de autobestuurder, en de limieten gaan meer gerespecteerd worden.