Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Enkel diegenen die nog iets op hun rekening hebben staan...
Ik stel me tussen al het beleggersgeweld, beurzengebleit en bankengelul wel de vraag of er nog wel iemand oog heeft voor de mensen in Griekenland.
De gewone man in de straat heeft daar niet zo veel, en 't beetje dat ze hebben geraken ze dan ook nog kwijt.
Sta er maar eens voor, geen geld in huis (elektronisch betaalverkeer is o zo handig voor de overheid, zij kunnen beslissen wat en waar er kan betaald worden), maar de rekeningen liggen er en je gezin heeft honger...
Als we dat dan eens naar belgie draaien en we bekijken wat het hier zou geven in een land waar fraude, zwartwerk, miljoenen-cadeau-doen-aan-bedrijven-en-diamant, en alle andere toestanden die hier te vinden zijn, hoe zouden ze 't met de belgen doen?
Moeten we nu echt al die moeite doen om bij een club te horen die uiteindelijk slechts een unie is zolang de geldkraan loopt???
Versoepel de terugbetalingen, verleng desnoods de termijn of zo en help Griekenland nieuwe inkomsten vinden zonder de man/vrouw in de straat te laten creperen. Dat is wat men zou verwachten, niet een strop rond de nek...
Stop met belgie te redden en haal Vlaanderen uit dat eurocircus, 't trekt toch op niets en 't geeft geen bal zekerheid voor de bevolking...
|
Ik denk dat als Griekenland mocht kunnen zorgen voor een positief primair saldo men hen zelfs een belangrijk stuk van hun schulden zou kwijtschelden.
Maar Griekenland wil blijkbaar tot in het einde der tijden zijn schuld laten aangroeien.