Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2015, 08:18   #642
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hou het bij feiten, seks is vooral vertier, lust, daarom hebben we meestal seks. De voortplanting vormt geen uitgangspunt voor een gezond seksueel bestaan. Het seksueel bestaan begint bij geboorte tot de dood, de periode van mogelijkheid tot voorplanting is daar zelfs maar een beperkt stuk van!
Dat klopt niet. Seks heeft maar 1 doel en dat is voortplanting. Want .. AL ons gedrag heeft maar 1 doel en dat is voortplanting. Rechtstreeks of onrechtstreeks. Elk levend wezen heeft maar 1 doel, dat is het verspreiden van zijn DNA. Dat seks leuk is, is omdat wij geprogrammeerd zijn om het leuk te vinden. Want indien we het niet leuk zouden vinden, zouden we gewoon niet meer bestaan.
Citaat:
We hebben een hele industrie om die voortplanting juist te voorkomen, een gemiddeld gezin heeft 1.8 kinderen. Voortplanting is meestal dus NIET dem otivatie om seks te hebben, wat snapt u daar niet van?
U vergist zich. Het feit dat we weinig kinderen hebben (in de Westerse wereld) is omdat we meer tijd steken in de kinderen die we hebben ipv er zoveel mogelijk te maken. Dat is evolutionair zo gegroeid (omdat het voordelig is), en met vrije keuze heeft dat niets te maken. Vrije wil bestaat namelijk niet.

Citaat:

Bovendien is " een gezin" niet de drijfveer om seks te hebben voor veel mensen. U negeert dit.Ik doe niet anders dan uw nergens op slaande hypothesen weerleggen maar u heeft gewoon te weinig inzicht om zelfs maar te begrijpen wat u uitgelegt wordt? We onderscheiden ons op dat punt, seks van dieren, mee nu?
Ik denk niet dat u uw eigen gedrag goed begrijpt. Ons menselijk gedrag verschilt in geen enkel opzicht van de dieren. U moet maar een documentaire van chimpansees en bonobo's bekijken.

Citaat:

Nuance, veel gedragsdeskundigen, mensen, de samenleving ziet seksuele diversiteit niet als handicap, en evenmin zien de meeste homo's hun geaardheid niet als een defect. U behoort tot die minderheid die dit willen blijven doen. Uw seksuele geaardheid doet er niet toe. Hoe u daar zelf over denkt is nog geen alfa en omega. Gelukkig maar.

Is 96 procent hetero? Denk van niet, er zijn ook studies die zeggen dat 1 op 4 holebi zou zijn.
1 op 4 is wel heel ruim geschat. Ik zal maar niet naar de bron vragen. Niet dat ik het juiste % belangrijk vind, voor mij mag 50% homo zijn. Het is toch geen vrije keuze. Maar ik hoop dat mijn kinderen hetero zijn, want ooit wil ik kleinkinderen. Ik wil namelijk mijn DNA verspreid zien.
Citaat:
U heeft blijkbaar weinig kennis van psychologie, dat mensen hun lichaam en geest als eenheid zien, lijkt me normaal.Ik " gooi niet door mekaar" maar verbindt en leg uit, haalt weinig uit bij u, lijkt me niet gezond uw opvattingen, uw mening is de mijne niet, en omgekeerd, gelukkig zijn er homo's die minder problematisch over hun geaardheid denken.
Als ik van u was, ik zou iets meer bescheidenheid aan de dag leggen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden