Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2015, 09:05   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb uit ervaring al gemerkt dat de meest realistische snelheid op een niet drukke autoweg zo tussen de 140 en 150 per uur ligt dan wel op de teller wat in praktijk neerkomt op een goede 130 km per uur.Je gaat met die snelheid voldoende vooruit en vooral je aandacht lijkt dan ook maximaal te zijn.
het hangt een beetje af van de auto
Mijn oude freelander, of peugeot 806 bvb maakt duidelijk meer lawaai boven de 120 km/u, en dus rij ik vermoedelijk gemiddeld daar 110km mee
De BMW, A6, Mercedes van mij vrouwtje bvb rijdt gewoon zodanig rustig en baanvast dat je daar moeiteloos over 140km/u op de teller zet, ik gebruik de cruise control voor op mijn gemak te zijn moet ik zo niet staan turen naar de snelheidsmeter
Nu moet ik toegeven dat ik gaandeweg gaan beseffenben dat als je nu aan 140km/u tegen een brug knalt, dat die auto plooit tot op de achterbank... Vroeger dacht ik dat mijn airbags en kreukelzones mij zouden redden.. .Ik ben er nu wel van overtuigd dat er niets u redt, en dat uw auto kreukelt tot de achterbank. Dus ik denk wel dat dit besef eens wat beter ingebakken wordt bij de gebruiker

Een andere manier zou kunnen zijn is inbouwen net zoals een gordelkliker een biepertje die zegt dat je boven de 130km/u gaat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden