Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2015, 12:41   #59
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Bij het normale autorijden houdt men heel de tijd de gaspedaal ingedrukt om vooruit te geraken. Vanaf men de voet lost op het gaspedaal (dus het gaspedaal terug omhoog komt), vertraagd de auto al.
Bij een noodsituatie, of andere gevaarlijke situaties, gaat de bestuurder dus eerst zijn gaspedaal lossen en dan meteen de rem induwen. De bestuurder vertraagt dus sneller dan wanneer hij cruise control zou hebben opstaan.
Ook het anticiperend vermogen van de bestuurder valt weg.
Verder kan men ook argumenteren dat wanneer de cruise control opstaat, er minder opgelet dient te worden.
Als cruise control op staat, kijk ik niet meer naar mijn km teller maar naar de baan (veiliger) en staat mijn voet standaard boven de rem te zweven indien nodig. Het is leuk dat u hier wat veralgemeent maar ik rij een pak veiliger dankzij cruise control. De gas loslaten kan op <> manieren bij cruise control en plus. Je kan dat door direct te remmen, door cruise control af te zetten edm.

Citaat:
Geef mij dus maar mijn gaspedaal aub.
Maar u geeft net zelf aan niet te weten hoe snel u rijdt. U kijkt constant naar uw snelheid... Als ge het verschil nt kent tussen 100, 120 en 140 zonder op uw teller te kijken, dan ben je gewoon slecht in het inschatten en zal een cruise control dat zeker niet op een negatieve manier beinvloeden, integendeel.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden