Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2015, 13:42   #143
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zou graag het ander topic afronden, nu drank als drugs erkend is, en de overlast die daar bij gepaard gaat extra belichten. De blinde vlek van onze maatschappij lijkt helemaal geen cannabis te zijn, maar alcohol.

Overlast bij alcohol wordt meestal ervaren door derden. Het is wereldwijd hoofdoorzaak nummer 1 van verkeersoverlast. Verkeersoverlast waar wederom meestal een derde slachtoffer van is. Via cijfers kwamen we te weten dat er jaarlijks overlijdens zijn, waaronder minderjarigen. De spoed ontvangt tot 1000 minderjarige comazuipers per jaar. Hoeveel zijn er dan die niet opgenomen worden en gewoon de kater ieder weekend uitzieken?
Geluidsoverlast, geuroverlast, geweld, verkeersagressie, … dikwijls gepaard met alcohol.
Vergeet ik iets?

Ik hoor in de media van plaatsen te kort in de zorgverlening. Als we het niet bot kunnen krijgen, waarom dan niet bij de bron van het kwaad gaan en de middelen in geheel verbieden?

Ik vind nergens argumentatie waarom we dit niet zouden tegen houden? We verbieden alle andere drugs. Alcohol is een blinde vlek van deze maatschappij en zij dient op dezelfde manier behandeld te worden als alle andere drugs.
Bij mijn weten zijn er heel wat drugs gelegaliseerd. De apotheken liggen er vol mee. van aspirines tot...
Ook zijn er die beperkt toegelaten zijn, net zoals alcohol dus.
En er zijn er die enkel door artsen kunnen voorgeschreven en of toegediend worden. Dat is tussen haakjes de reden waarom er een arts in een MUG zit. Omdat die ter plaatse behandelingen kan doen en drugs toedienen die door gewoon verplegend personeel en zelfs ambulanciers niet toegediend mogen worden.

Uw opinie is dus op zijn minst een beetje gekleurd door de eigen voorkeuren...
Om niet te zeggen dat ze duidelijk slecht geïnformeerd en vooringenomen is...

Alcohol is al héél lang als drug erkend in de wetgeving. Zelfs al in de allereerste wetgevingen rond de aanwezigheid van minderjarigen in café's was dat al zo.
Dat de houding er tegenover minder en minder tolerant wordt beschouw ik als een positief gegeven. En van mij mag het nog strenger en de straffen beduidend zwaarder.

Het is voor mij alvast geen reden om andere drugs, laat staan alle drugs, zo maar te legaliseren. Integendeel...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden