Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2015, 13:07   #697
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
U kijkt dus op naar mensen die niet de moed hebben hun eigen gebreken onder ogen te zien en te benoemen.

Je kunt jezelf maar accepteren als je een correct beeld van dat "zelf" hebt. Zo niet accepteer je slechts een begoocheling.

Trouwens, waarom zou iemand die zichzelf als gehandicapt ziet daarover beschaamd moeten zijn? Ik schaam mij allerminst, anders zou ik er niet zo openlijk voor uitkomen.

Ik woon ook in een grote stad... Overigens is een grote stad niet representatief voor de totale bevolking.

Heb ik dan een verband gelegd met uw seksualiteit?
Jij ziet je zelf als defect, gehandicapt, dat mag je gerust doen. Maar verwacht niet dat daarom anderen die visie delen, het gaat over jou persoonlijke kijk op die kwestie, niets meer of minder.

Moet ik dat bewonderen? Nee, ik mag gerust zeggen dat ik het nogal benauwend vindt, en ik veel meer bewondering en respect heb voor wie zichzelf niet zo'n kruis om de nek gooit, enkel en alleen omwille van de seksuele geaardheid. Vandaar de vergelijking kippenhok ( benauwend ) en adelaars ( vrijheid zonder loodzwaar zelfgekozen kruis)
Wil ik je daarmee beledigen? Nee, maar gezond zijn je opvattingen denk ik niet.

De kans dat je in een grote stad ook meer ( seksuele ) diversiteit vindt op ieder vlak dan in een boerendorp, lijkt me evident, u niet?
Zo
alice is offline   Met citaat antwoorden