De mening van de parlementairen die "pech" hebben
De Standaard:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150703_01760934
Citaat:
‘Om eerlijk te zijn: ik weet helemaal niet wanneer ik met pensioen mag gaan. Maar ik ben alleszins niet van plan om op 55-jarige leeftijd te stoppen’, zegt Frank Wilryckx (Open VLD), vervanger van Annemie Turtelboom. ‘Ik heb geen probleem dat de collega’s vroeger op pensioen kunnen. Het zijn bepaalde rechten die ze hebben opgebouwd.’
Alle Belgen gelijk voor de wet
Ook de vervanger van Jan Jambon, Johan Klaps (N-VA) heeft geen probleem met die beslissing. ‘Links roept dat we niet aan de verworven rechten mogen komen. Dat geldt blijkbaar niet als het over de rechten van politici gaat. Ik vind het zeker geen probleem en ga akkoord met de geleidelijke invoering.’
‘Alle Belgen zijn gelijk voor de wet’, besluit Dirk Janssens van Open VLD, Kamerlid sinds 11 oktober 2014. ‘Het is jammer dat ik een van die drie of vier ben, maar ik heb daar geen moeite mee. Dura lex, sed lex.’
|
|