Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2015, 13:53   #272
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De voorstellen zijn bijzonder slecht, dat moet toegegeven worden. Tsipras heeft gelijk van ze te verwerpen. Echter, wat verkeerd gaat, is dat Tsipras betere voorstellen wil. Hij heeft zijn kak ingetrokken betreffende zijn boontjes zelf doppen. Ik moet zeggen dat ik die houding niet begrijp. Hij had gewoon zijn voorwaarden op tafel moeten leggen, die zouden geweigerd worden door de EU, en dan uit de Euro stappen. Ik snap niet waarom hij dat niet gedaan heeft.
Hij heeft daarvoor geen mandaat. Met een NEE stem zou hij dit mandaat kunnen claimen. Dat zegt de EU zelf ook. Nu toch. En om de Grieken bang te maken. Als NEE wint zal je ze dat niet meer horen zeggen. Maar dan kan Psipras de EU eraan herinneren wat ze zeiden.

Het zou knap gespeeld zijn indien dit referendum uiteindelijk gebruikt zou worden voor een Argentijns scenario. Maar hoe dat kan zonder eigen munt zie ik niet zo goed in.

Argentinië ligt nog altijd overhoop met wat ze daar de 'fondos buitres' (aasgier fondsen) noemen. Maar het heeft zich economisch goed hersteld ondanks pogingen het economisch te boycotten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juli 2015 om 14:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden