3 juli 2015, 15:16
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht
Zoals in het begin aangehaald is het voor een denier echter onmogelijk om zo'n fout toe te geven. Voor een industrielobby is het belangrijk om zulke mensen mee op de kar te krijgen, aangezien zij zorgen voor een continue recyclage van onwetenschappelijke argumenten en met niet aflatende energie een tegenstem opwerpen in zowel de on- als de offlinecafés. Indien er voldoende van zulke stemmen te horen zijn, wordt het voor iemand die niet erg in de materie geïnteresseerd is makkelijker om te concluderen dat het allemaal heel moeilijk te begrijpen is en er nog veel onduidelijkheid bestaat. Op deze manier kan een politieke implementatie van een door wetenschappers aangereikte oplossing worden uitgesteld. (Gelukkig heeft mbt de ozonlaag de wetenschap het gewonnen van de industrie, en hebben we middels wereldwijde actie een catastrofe kunnen voorkomen.)
Volgens mij is zo'n 'weerstand-tegen-wetenschap' een persoonlijkheidskenmerk. Dit zou kunnen verklaren waarom dezelfde figuren vaak deel uitmaken van gelijkaardige groepen die ingaan tegen een wetenschappelijke consensus (klimaat, ozon, asbest, tabak, NWO-complottheorieën, en nu blijkbaar ook de drinkwaterproblematiek).
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij zijn fout toegeeft 
|
Ik geef graag fouten toe hoor anders. JA IK BEN FOUT. Beter zo?
|
|
|