Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
De argumentaties van Raf en co, doen mij denken aan die uitspraak van een moslim, gedaan voor de camera's van Terzake, na het vrijdaggebed in de moskee in Hoboken. Ik probeer het zo letterlijk mogelijk neer te schrijven:
Journalist : "Men verwijt jullie vaak een tekort aan zelfkritiek. Kunt u zelfkritisch zijn?"
Moslim : "Jazeker, wij zijn zelfkritisch. Wij geven bijvoorbeeld grif toe dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen jongeren. (...) De jarenlange discriminatie en uitstoting hebben ervoor gezorgd dat zij geradicaliseerd zijn".
Commentaar overbodig.
|
Niet akkoord Turkje!
Ik werd ook mijn hele jeugd lang gediscimineerd en uitgestoten,
en nog geen beetje ook!!!
Ik heb echter nooit mijn toevlucht gezocht tot het hetgeen jij zo propertjes 'radicalisme' noemt.
De allochtone jeugd is langs alle kanten gepamperd dat het niet mooi meer was om te zien. Zélf stak de grote meerderheid echter nauwelijks een poot uit om zich te verbeteren.
Wie zijn studies niet ernstig neemt heeft het nu eenmaal veel moeilijker in onze maatschappij. Dat is niet alleen voor allochtonen het geval, maar ook voor autochtonen.
Er zijn voorbeelden genoeg van allochtonen die het hier wél maakten met de geboden mogelijkheden en van autochtonen die daar niet in slaagden.
Het zou nogal wat zijn als al die niet geslaagde autochtonen, 'radicaliseerden' op de wijze dat islamieten dat doen...
Als er echter steeds nieuwe onaangepaste partners worden bijgehaald en hun kinderen niks anders te horen krijgen tot aan de dag dat ze naar school moeten, dan wat hun onaangepaste ouders en hun op het land van afkomst gerichte schotel hen leren, dan kan je d�*�*r beter het falen van die kinderen gaan zoeken inplaats van waar jij die schuld, nog maar eens, legt.