Een tien op tien voor de benaming "dag van de dotatie" (alhoewel ik er ook een ben die vandaag niet moet werken ...)
Het systeem van de Duitse kerkbelasting doortrekken naar la bande de Laeken: nul op tien, wegens onuitvoerbaar.
Voor zover mij verteld is, maar meer weet ik daar niet van, is het systeem zo: in het kader van de scheiding van kerk en staat, wordt in Duitsland de kerk niet 'vanzelf' (zoals in België) gesubsidieerd.
Ieder jaar kan je wel aanstippen op je belastingsaangifte naar welke kerk jouw deel van de belastingen moet gaan.
In ruil daarvoor is die kerk verplicht om je begrafenis te regelen of zoiets.
Hoe kan ons Vorstendom iets terug doen?
Misschien een suggestie: ze kunnen hun dotatie verdienen via verkoop van koekendozen, foto's, presentaties (1000 euro voor een kwartiertje aanwezigheid van Tilleke op je huwelijksreceptie of op de tupperware-avond van je vriendin) en andere prullaria ... (Geen sponsoring van bedrijven die dat aftrekken van hun belastingen !!).
Ai, 't zou kunnen zijn met de vele naïevelingen dat ze meer zullen binnenrijven dan nu ...
|