Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2015, 07:49   #77
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als ik met pensioen ga op mijn 67 in plaats van op mijn 65 heb ik 2 jaar langer gewerkt en 2 jaar langer belastingen betaald tov dat ik normaliter 2 jaar eerder mijn pensioen zou ontvangen. Reken zelf maar uit hoe groot die belastingsverhoging wel is.
In uw voorbeeld gaat het over de 1% die de kans krijgen om tot de pensioenleeftijd (gerelateerd aan de gemiddelde levensverwachting en binnenkort dus 67 jaar maar in de nabije toekomst zal dat zelfs 70 jaar zijn!). Die 1% slaat natuurlijk op de privésector want de ambtenaren zullen mogen blijven zitten en krijgen zeker aangepast werk (de kloof privé- en ambtenarenpensioenen zal nog veel groter worden!).
Wij hebben een onwaarschijnlijke belastinggsdruk op arbeid gelegd en die wordt gecompenseerd met maximale automatisatie, zeer hoge produktiviteit en input van lage loonarbeid uit oa voormalig Oostblok (zeg maar heel de wereld).
Dit betekent dat eens uw produktiviteit afneemt (ouderdom speelt hier een zeer grote rol : langer leven betekent niet dat uw jeugdjaren toenemen) je naar de deur wordt geleid met het gevolg van grote kans op schorsing uitkering, zeer onvolledige loopbanen en dus een absoluut minimumpensioen, ...
demonen is offline   Met citaat antwoorden