Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2015, 18:01   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Nog maar eens spoorstakingen

bron;http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...3-a4b5dc514e6b

Ik vraag mij af wanneer men nu eindelijk eens deftig gaat optreden tegen die ongebreidelde stakingsaanzeggingen bij de spoorwegen.
Nòg eens over meer loon, nòg eens over de "bijzonder moeilijke" arbeidsomstandigheden van de treinbestuurders.
Ik vraag mij af wat" bijzonder moeilijke" omstandigheden inhouden??
Voor 1 nacht werken zijn ze drie dagen thuis.

Trouwens.. een trein besturen is GEEN zwaar werk, dat staat als een paal boven water.
De volledige concentratie...?
Hoe komt het anders dat ze allemaal nog tijd hebben om hun klapke te doen tegen collega's of de conducteur tijdens het rijden of dat er een radio'je kan spelen om de voetbal of de koers te volgen (allemaal véél meegemaakt als pendelaar).

Ik denk dat per auto of vrachtwagen rijden in het huidige verkeer 10 X zwaarder is én meer concentratie vergt.

Maar ja...de term "zwaar werk" bij de spoorwegen staat eigenlijk gelijk aan normaal werk in de prive.

Alle zaterdag staken in de zomer... dus de reiziger die uitzonderlijk de trein eens neemt naar zee met zijn gezinnetje, die zal ook eens de dupe zijn. Het moeten niet altijd de pendelaars zijn zeker.....

Ik hoop van ganser harte dat die monopolie zo snel mogelijk doorbroken wordt en dat andere spelers eveneens de passagiersmarkt kunnen betreden.
Een beetje échte conurrentie voor de NMBS zou zeker en vast geen kwaad kunnen.
Dan is het binnen de kortste keren adieu NMBS en geen hond die daar om zou klagen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden