Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2015, 20:40   #478
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn vraag is : als het zo moeilijk is om er mee te stoppen, waarom begint men er dan eigenlijk mee ?
  • imitatiegedrag
  • peer-pressure
  • nieuwsgierigheid
  • rebellie
  • geldingsdrang
  • machismo
  • reclame
  • vluchtgedrag

(deze lijst is voor uitbreiding vatbaar)

Citaat:
Maar ik heb inmiddels begrepen dat dit een vraag is die niet aan (ex-)verslaafden gesteld mag worden wegens ze zijn er door beledigd, beweren ze.
Ik denk eerder dat het de toon is die (naar ik vermoed ongewild) uit uw bijdragen sprak die kwaad bloed zette.
Zoals u het formuleerde verwondert het mij niet echt dat het irritatie opwekte bij iemand die niet weet dat u onze taal niet machtig bent.

Citaat:
Zij die nooit gerookt hebben (en bovendien nooit alcohol gedronken hebben) worden bovendien op boertige wijze verweten pretentieuze vermeende heiligen te zijn, want kennelijk zijn roken en drankzucht de te volgen norm die als voorbeeld moet dienen voor kinderen en jongeren.
Het verwijt aan uw adres heeft echt niets te maken met uw 'afwijking' van een norm die niet eens gesteld is.
Kort samengevat klinkt uw bijdrage ietwat als volgt: "Aangezien ik als klein kind reeds voor mezelf besliste om niet te roken, is al wie niet hetzelfde deed een dommekloot."