Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde
Je moet dat wel bezien in de context van je hele eigen fysiologie waar je niet de baas over bent. Of bent u geen slaaf van je driften, je fysiologie, je psychologie, je chemie ?
|
Zowel mannen als vrouwen hebben zo wie zo hun eigen fysiologische gedragskenmerken maar of dit rechtstreeks ingaat tegen de "vrije wil" waarbij je de keuze hebt net die gedragskenmerken onder controle te hebben, als je die controle niet hebt ben je overgeleverd aan dat gedrag waaraan dat lichaam verslaafd is, in zekere zin kun je dat los van elkaar koppelen.
De meeste mensen denken onterecht dat er geen "vrij wil" is, ze hebben er alleen maar een abstracte subjectieve ervaring in waarbij het denken ingaat tegen het gedrag dat een natuurlijk verschijnsel is en perfect beheersbaar is, iemands geest kan oppositie lichaam zijn, de controle om niet overgeleverd te zijn aan het gedrag dat impliceert dat je niet gedwongen wordt om dat gedrag dan ook openlijk, in het openbaar te uitten.
Mensen die zeggen dat er geen vrije wil bestaat, kennen niet de vrijheid om in te gaan tegen de collectieve geest dat beweert dat iedere mens geprogrammeerd is om te doen wat een normaal gedrag is maar geen aandacht heeft voor zijn/haar eigen oorzaken-gevolgen strategie !
Ik mag zijn wie ik wil zijn, ik wil zijn wat ik in mijn waarheid ben, anderen mogen denken wat ze willen over mij maar ik ben niet wat ze denken dat ik ben, dus is die invloed van de anderen minder van tel omdat ik weet dat zij (anderen) gemakkelijker onterechte vermoedens hebben die geen uitstaans heeft met wat ik ben, want mijn geest heeft invloed op wat ik doe en wat ik wil maar kan dat met de wet van "vrije wil" niet opleggen aan anderen of dat dwingen aan anderen wat ik wil wat zij willen dat ze zich daaraan onderwerpen !