Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Niet veralgemenen, hee. De meeste gebruikers van bedrijfswagens krijgen hun boetes wel degelijk netjes op hun bord, via hun werkgever (eventueel mits een ommetje langs de leasingmaatschappij).
Wat wel nog het geval is, is dat de Staat zich niet verder informeert dan wie de eigenaar van het voertuig is, en dus praktisch altijd bij een leasingmaatschappij uitkomt. Op die manier is recidive onmogelijk bij te houden, en kan dus nooit de invoering van een systeem met strafpunten overwogen worden.
Het zal wel zo zijn dat hier en daar in een KMO'otje de Baas zijn goed (commercieel) hart laat spreken, en de spons veegt over de zoveelste snelheidsboete van zijn favoriete verkoper, als hij weet dat door die snelheid een extra verkoop is kunnen doorgaan, bijvoorbeeld...
|
Ik hoorde nochtans al via een goede bron dat veel onbetaalde boetes van grote bedrijven.....multinationals...onbetaald blijven....en wegens te omslachtige procedures dan maar gewoon worden geklasseerd.