Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 08:50   #32
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij ons is het zo dat het bedrijf de boete meteen betaalt als deze binnenkomt. Dat wordt achteraf verrekend in het loon. Ik heb eigenlijk wel vragen bij de wettelijkheid van deze manier van werken, maar er is eigenlijk niemand die klaagt.

En voor de rest moet ik eens goed lachen met die indianenverhalen over onbetaalde boetes. De fleetverantwoordelijken in de bedrijven waar ik vroeger aan de slag was, vonden het alvast niet leuk als ze 3 keer een reminder moesten doorsturen bij niet betaalde boetes...
Wat dan ook in loon verrekenen is niet wettelijk. Een werkgever mag dat nooit doen! En dat mensen lachen met die indianenverhalen is hun recht maar dan kennen ze hun wereld niet. Ik weet niet hoe het zit in grote bedrijven en fleetverantwoordelijken maar ik weet genoeg zaakvoerders van KMO's die nooit op brieven van boetes reageren. Wagens zijn ofwel via financiële leasing ofwel aangekocht op de vennootschap. Kleine overtredingen (tot 100 - 150 euro) worden in 99,99% van de gevallen uiteindelijk geseponeerd. Uitzonderlijk gaat een agent langs het bedrijf om de identiteit van de bestuurder te achterhalen. Maar dat is al heel uitzonderlijk aan het worden. En staat die dan voor een gesloten poort en doet niemand open dan zal die zich geen tweede keer meer gaan aanbieden. Hij schrijft dan op zijn documenten "geen identiteit bestuurder" en het is verticaal klasseren. Maar de wannabee's smurfen en wereldverbeteraars zullen dit wel weer een indianenverhaal noemen

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 8 juli 2015 om 08:50.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden