Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 13:20   #45
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof een strand niet afkalft, alsof een vallei niet verder uitspoelt. Er zit meer natuurlijk uranium en thorium in zee dan we me de huidige technologie kunnen opgebruiken.
Maar dat lekt al 4 jaar vanuit Fukushima de grond en zee in. Pas de problem? Ik niet goed begrijp.

Citaat:
Ramsar is een Iraanse stad. De zoektermen "Ramsar, stad, Iran", geef die in welk zoekprogramma dan ook, en je krijgt een link naar de stad met de hoogste achtergrondstraling op deze aardkloot.
Ook Kerala en Guarapari zijn gemakkelijk te vinden via het net, met de nodige paniekberichten van groene sites.

Ah, dan gaan we eens zien hoe de straling verschilt bij het verval van natuurlijk Xenon 135 en afval van uraniumsplijting Xenon 135.
Tjiens, dat verschilt evenveel als de schade van teveel alcohol uit een duvel of van evenveel alcohol uit goedkope aldivodka.
Wat is de radiatie in Ramsar en Fukushima?
Ik hoop dat ik dat niet moet googelen om het punt duidelijk te maken he?
En wat is nu het probleem met Fukushima? De zee stroomt die radiatie overal naartoe. Als gij één vatje daarin gooit, zal dat inderdaad na 100 km vervagen, maar hier is dat al 4 jaar full continu aan het lekken he...

En dat is een gigantische ramp, misschien één van de grootste gekend in de mensheid. Heel onze zee is besmet!
Peche is offline   Met citaat antwoorden