Discussie: Chinese beurscrash
Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 17:49   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor één keer ga ik zeggen , jongen , wat weet jij ervan, ik heb godverdomme 25 jaar in de stiel gezeten en dan durf ik toch wel te stellen dat ik min of meer weet waarover dat ik het heb.
Vele Chinese bedrijven met een beurskapilalisatie van soms miljarden , zijn gewoon van karton en worden gewoon recht gehouden door de Chinese staat , terwijl ze de facto gewoon waardeloos zijn.
Waarom ze dat doen , dat weet ik niet, nationale trots misschien, maar dat dit systeem ooit volkomen instort , dat is zeker.
Als de cijfers vervalst zouden zijn, kan u dat dan aantonen?

Zo'n grote scam zou onmogelijk staande gehouden kunnen worden zonder medewerking van andere landen m.i.. Import en export cijfers kunnen bv toch niet zomaar vervalst worden.

Ik beweer niet dat ik er veel van ken. Integendeel. Ik heb de indruk dat ik nog veel te leren heb. "Ik heb 25 jaar in de stiel gezeten" is op zich echter weinig overtuigend. Daar kan ik moeilijk rekening mee houden.

Ik vraag me af of men zich niet eerder zorgen moet maken over Europa. Massale schuldenlast in vergelijking met China. Geen economische groei in vergelijking met China. Als die Chinese cijfers fake zijn wil ik daar graag een bewijs van. Voor hetzelfde geld is het anti Chinese propaganda anders.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 juli 2015 om 18:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden