Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 18:09   #31
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Allemaal nogal voorbarig. Misschien was het wel hun laatste "duizenden euro's", hebben ze dingen verkocht in hun thuisland om aan het geld te komen enz.

2: Heb jij een betrouwbare bron dat aantoont dat IS-ratten op die bootjes zitten?

3: Vanwaar komt toch de gedachte dat economische vluchtelingen per definitie gelijk gesteld moeten worden met "ordinaire profiteurs"? Heb jij enig idee hoe verschikkelijk het is om in een land te leven waarmee het in economisch opzicht erg slecht gaat?

4: Je moet alleen wel rechtsextremist zijn als je bootvluchtelingen gaat ontmenselijken, door ze bijvoorbeeld "dobbernegers" te noemen.

Dobberen is overigens een rechtsextremistisch synoniem voor "verdrinken", lachuuuhhh
"Dobberneger" ben ik hier nog niet tegen gekomen, maar ik lees niet alles. Da's inderdaad puur racisme en ontmenselijking.
Ik ga ook niet ontkennen dat zo'n volk hier rondwaart, ik ken er hier ook wel enkele.
Maar van het gros van diegenen die hier postten ben ik zeker dat ze dat jargon niet gebruiken. Het gebruik van het woord "Rechtsextremisten" om de posters hier te omschrijven lijkt me dan ook nogal voorbarig en lichtzinnig.
We hebben genoeg aan één Kallikles op dit forum...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline