Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 18:25   #36360
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ge herhaalt als een mantra steeds hetzelfde.
Ik stelde reeds daartegenover:
Willem I was trouwens een voor de hand liggende keuze; het huis van Oranje kon nu eenmaal historische rechten doen gelden.
Wie had men anders moeten nemen als vorst ? (Tip: een parlementaire demokratie moet nog uitgevonden worden.)

Maar ge gaat daar niet op in met tegenargumentaties zonder uw zelf te herhalen. Spijtig!.....

Waarom zijt gij trouwens tegen de hereniging van 1815. Ga aub in op wat ik hierboven pro stelde.
Op basis van de voorgaande 200 jaar had hij alleen rechten om stadhouder te zijn of te worden over de Noordelijke Nederlanden. De Noordelijke Nederlanden zijn vrijwel al die tijd een republiek geweest. In de lijn van die 200 jaar paste een koningshuis feitelijk er niet in.

1815 was een zinloze zaak, met name daar een kleine 200 jaar de gebieden niets meer met elkaar te maken hebben gehad.
Als u werkelijk over een historische hereniging (1815-1830) spreekt hoort daar overigens ook Wallonië bij.

Het ontgaat me overigens totaal wat sommige Nederlanders tegen Wallonië, dan wel Walen zouden kunnen hebben. Dat is iets tussen Walen en Vlamingen waar Nederlanders geen boodschap aan hebben.
Voordeel met Walen is dat er geen taalgezeur speelt. Zij spreken Frans, Nederlanders Nederlands.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden