Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2015, 21:15   #4305
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=_swivbEsD50

De krankzinnige drankendrugshype duurt voort. GRoe anglofone sites sprongen gisteren op de wagen. Hetgeen vandaag 430.000 kliks extra betekende.

Van t net:

Veel buitenlandse muziekliefhebbers kunnen er niks van verstaan, maar het omstreden Nederlandse liedje 'Drank en Drugs' van Ronnie Flex en Lil'Kleine is langzaam bezig om ook buiten onze landsgrenzen een opmars te maken. De muziekvideo van het nummer is op de Amerikaanse site 9gag al meer dan 8 miljoen keer bekeken en wordt op Reddit veelbesproken.
Capellenaar Ronnie Flex (23) en ras-Amsterdammer Lil'Kleine (20) zijn trots op hun buitenlandse populariteit. 'Mam, ik sta op 9gag', schrijft Lil'Kleine op Facebook. En gelijk hebben ze. Als het nummer in het buitenland net zo'n groot succes gaat worden als in Nederland hebben de jongens het goed voor elkaar. De monsterhit staat in Nederland al weken bovenaan de hitlijsten en wordt gezien als dé zomerhit van 2015.

In de reacties onder de video op 9gag is te lezen dat mensen vooral de beat in het nummer kunnen waarderen, alhoewel sommige aanbevelen om de snelheid een heel klein beetje op te voeren. ,,I don't know why but I love this song", schrijft iemand. ,,This music hypnotize me!", schrijft een ander.

Op Reddit wordt vooral gesproken over wat Lil'Kleine en Ronnie Flex nou toch zingen. De meest originele vertalingen komen voorbij, zoals de overtuiging dat het nummer over een kookprograma gaat: ,,I only heard: 'How's your bitch-ville chili?' I'm pretty sure they want to have a cook-off", schrijft iemand.

Toch is niet iedereen enthousiast over 'Drank en Drugs', vooral als duidelijk wordt waar de tekst van het liedje precies over gaat: ,,Hoezo zeggen mensen dat ze niet kunnen stoppen met kijken? Ik heb bijna mijn telefoon uit het raam gegooid", schrijft iemand op 9gag.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 juli 2015 om 21:17.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden