Ondanks harde besparingen van de voorbije 5 jaar, die onder andere tot 30 000 Griekse zelfmoorden hebben geleid, is het land nog veel verder de dieperik in gezonken. Je zou je dus afvragen wat het doel van besparingen moet zijn. Het redden van de burger of het redden van banken.
Schuld vs GDP ratio is geëxplodeerd van 100% naar 180%.
Jeugdwerkloosheid is een hallucinante 60% en de economie is in no time met 25% ineengestort. We kunnen dus stellen dat de besparingsmaatregelen het alleen maar erger hebben gemaakt.
De nieuwe maatregelen in het voorstel van vandaag zullen ook helemaal geen redding brengen. Geen enkele economische groei, en schuld vs GDP zal verder oplopen.
Farage slams EU over Greek disaster
Eens of oneens:
Het is de strategie van centrale banken om "geld" uit te lenen waarvan men weet dat het nooit of te nimmer kan worden terugbetaald. Ik zeg geld tussen aanhalingstekens, omdat men het print met een geldpers en het dus geen enkele waarde heeft.
Men rekent intrest aan op stukjes papier zonder enige waarde, en wanneer het zoals voorspeld niet kan worden terugbetaald, wordt er beslag gelegd op ECHTE assets. Ik geef je papier aan intrest, en jij geeft me er iets van echte waarde voor terug.
Het Europroject moet mijns inziens alleen maar dienen om landen nog verder in de schulden te duwen, en uiteindelijk echte assets in beslag te nemen wanneer het niet wordt terugbetaald.
Is dit geen georganiseerde misdaad?
Ik deel het standpunt van Farage. Zonder Grexit wordt het probleem opnieuw uitgesteld en staan we hier over 2 maanden opnieuw.
Het europroject deugt niet