Openbaar vervoer: kostprijs één autobuslijn
Als je dit leest, dan krijg je toch goesting om alle buslijnen buiten de grote steden simpelweg af te schaffen, en te vervangen door taxi-cheques.
titel: De Lijn wil nachtbus tussen Brussel en luchthaven afschaffen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150714_01775923
Citaat:
Volgens La Dernière Heure bestudeert de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB nu verschillende mogelijkheden om de dienst te behouden. Een volledige overname van de exploitatie van lijn 620 zou de MIVB evenwel 645.800 euro per jaar kosten.
|
Citaat:
Openbaarvervoermaatschappij De Lijn wil de nachtbus afschaffen die het Anderlechtse Erasmusziekenhuis met Brussels Airport verbindt. Dat meldt La Dernière Heure dinsdag.
De Lijn wil niet langer investeren in de nachtbus, die op zijn traject ook passagiers oppikt in de Brusselse gemeenten Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node, Schaarbeek en Evere. De verbinding zou verlieslatend zijn, omdat er gemiddeld slechts 75 passagiers per nacht gebruikmaken van lijn 620.
Volgens La Dernière Heure bestudeert de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB nu verschillende mogelijkheden om de dienst te behouden. Een volledige overname van de exploitatie van lijn 620 zou de MIVB evenwel 645.800 euro per jaar kosten.
|
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.
De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.
Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
|