Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2015, 10:52   #9
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Het is alleen niveau A(masters diploma) dat de lonen als ambtenaar onmiddellijk gelijk liggen met de privé.
Met een gemengde loopbaan op hoog A niveau kan ik getuigen dat zelfs dat laatste niet juist is (of was).

Bij mijn overgang steeg mijn netto loon met meer dan 50%, onafgezien nog van de vele voordelen waarvan voor een stukje sprake is in je posting. En toen begon ik op een niveau een stuk lager dan ik was in overheidsdienst.

Ik zou ook wat graag mijn vet ambtenarenpensioen in willen ruimen voor het 'belachelijke' bediendenpensioen op voorwaarde dat ik de matras meekrijg van de 2e pijler op dat niveau.

En, pikant detail, mijn zuiver volledig ambtenarenpensioen, ligt lager dan dat van vroegere collega's uit het buitenland. Dan ALLE gelijkwaardige collega's.

Zo zijn de zaken.

Ambtenaren zijn gewone en dikwijls hardwerkende mensen. Het is niet hun probleem noch schuld dat de politiek de zaak in aantallen heeft laten ontsporen vooral in het zuiden van het land. Het stoort me onmatig dat die mensen ten onrechte zo vaak worden geviseerd met valse argumenten.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 14 juli 2015 om 10:53.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden