Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
hola hola.
Ze moeten zèlf hun gebouwen financieren. Mijn moeder heeft altijd moeten meebetalen aan "het bouwfonds" van de katholieke scholen waar ik ging, zelfs al heb ik nooit in zo'n nieuw gebouw gezeten.
en als ze dan minder kans maken op de reguliere arbeidsmarkt door hun verrijkende opvoeding, dat is dan volledig hun eigen keuze. Als mijn kinderen een richting kiezen waar ze later niks mee kunnen doen, is dat ook hun keuze. En wie zijn kinderen naar de Freinetschool of andere alternatieven stuurt heeft ook die mogelijkheid.
|
Met welk geld gaan ze dat doen? Of het komt van de olielanden, waardoor ze hun greep op onze maatschappij verder uitbreiden.
Hoe lang zou het duren vooraleer bepaalde politiekers zullen menen dat wij dat zelf moeten voorzien, zoals ze tenslotte nu gaan betalen voor 6000 plaatsen meer in het onderwijs! Van waar komen al die kindjes vandaan nietwaar?
Zoals Anciaux wil zorgen voor aangepaste rusthuizen enz
Als ze minder kans maken in het arbeidscircuit zijn wij ook weer de pineut want we mogen voor al die werklozen opdraaien die verder hun kinderkweek + kindergeld als bijverdienste uitbreiden. Enz.
Heb het al geschreven: we zijn zeer goed bezig!