Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2015, 12:04   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vergat Allerheiligen en Allerzielen te vermelden, die jammer genoeg door niet-gelovigen en door niet-praktizerende gelovigen flink met elkaar verward worden. Het feest van Allerheiligen is ook weer een onderbreking van de herfstmaanden. Over de betekenis wil ik het liever niet hebben want door de verwarring met Halloween/Allerzielen en het feit dat er maar heel weinigen zijn op dit forum die weten wat Allerheiligen is, heb ik geen zin om hier een lange uitleg te brengen die toch niemand leest.
nochtans simpel.

Met het originele Keltische feest kwamen de geesten van de overledenen voor één nacht terug op aarde tussen de levenden (Halloween).
Bij de kerstening moesten ze daar dan natuurlijk weer een onderscheid in maken en kwamen de "heiligen" op dag 1 en de jan-met-de-pet zielen op dag 2.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden