Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2015, 16:08   #51
lupus
Schepen

Standaard

De berichtgeving van de klagende schepen van cultuur in Bredene is verre van correct !
Het gaat niet om het werk van Chi Taik Ho - zelfs een nobele onbekende voor google - maar om het kunstenaarsensemble 'A Dog Republic'.

Citaat:
A Dog Republic werd in 2011 geïnitieerd door kunstenaars Jean-Baptiste Decavèle, Nico Dockx en Helena Sidiropoulos, architect Yona Friedman en muzikant Krist Torfs.
Chi Taik Ho staat trouwens evenmin vermeld als deelnemend kunstenaar op de site van beaufort2015.

http://beaufort2015.be/locaties/bredene

Citaat:
Op uitnodiging van Beaufort Buiten De Grenzen ontwikkelt ‘A Dog Republic’ deze zomer een omvangrijk project, getiteld ‘Musée Promenade’. ‘Musée Promenade’ is de titel van het in menig opzicht feeërieke project langsheen de 67 kilometer lange kustlijn. Dit ‘museum’ ontstaat al wandelend en neemt doorheen de tijd en afhankelijk van de plek verschillende verschijningsvormen aan. Dit zullen tekeningen op het strand, in winkelvitrines en in plexiboxen zijn, vlaggen, affiches en teksten in het straatbeeld, films, architecturale installaties, paviljoenen, …. Bezoekers, wandelaars en passanten krijgen hierbij de ruimte om een actieve rol aan te nemen.
http://beaufort2015.be/kunstenaars/yona-friedman

Geen notie van kunst, geen notie van de kunstenaar...waar ben je dan als schepen van cultuur mee bezig ?
Politieker, de job waar echt geen enkel meesterschap of vakkundigheid voor vereist is.

Citaat:
Bovendien was het volgens de schepen niet duidelijk dat het om een kunstproject ging. "Men sleepte wat takken uit de duinen, die dan een hond moesten symboliseren. Terwijl er wat verder een kok lam stond te roosteren op een barbecue, bij wijze van performance", zegt Gryson. "Ik denk daar het mijne over, maar over het kunstwerk spreek ik mij liever niet uit. Ik ben geen kenner en ieder zijn smaak. Maar je moet het wel duidelijk afficheren. Zo trek je toch geen toeristen?"
Is het zijn taak niet als schepen van cultuur, om het evenement te promoten of te afficheren in zijn kuststad ?

Joseph Beuys is een lekker biertje volgens de beste man.

Laatst gewijzigd door lupus : 17 juli 2015 om 16:09.
lupus is offline   Met citaat antwoorden