Samenpersen
Nu lijkt het mij vrij ondoenlijk dat wij in de toekomst de massa van de ongeveer 10^23 sterren van het heelal samen zullen moeten persen om tot het gewenste hogere soortelijk gewicht van ongeveer 10^24 gram te komen.
Dat zou dan neerkomen op 10^23 gedeeld door 10^24 = 1/10 super zware ster, waaruit ongeveer een miljoen macro-ruimteschepen gebouwd moeten kunnen worden*.
Al zal dat niet zo simpel gebeuren als ik hier heb geschetst van eerst samen persen om dan de ruimteschepen daaruit te vormen, maar in een geleidelijk proces van triljoenen jaren waarbij steeds zwaardere (en daarmede ook sterkere) ruimteschepen worden gebouwd**.
*Wat ongeveer klopt met het mogelijk aantal ruimteschepen uit onze zon = 30.000.000.
**Dat ook wel nodig is om zich tegen de vele gevaren van het universum te weren zoals straling en meteorieten en ruimte afval (milieu vervuiling) en vooral super nova's, die immers vreselijk verwoestend kunnen zijn.
Oplossing: de toevoer van materie uit de microkosmos.
Dat zou misschien wel kunnen, maar logischer lijkt het mij dat de meerdere massa geleverd wordt door de microkosmos, dus van binnen uit door de voortgaande evolutie van het heelal van microkosmos naar macrokosmos.
Want volgens mijn atoomtheorie is in de microkosmos een oneindig hoeveelheid massa aanwezig in de vorm van een oneindige reeks steeds hogere culturen, waarvan het soortelijk gewicht dan ook tot in het oneindige op moet lopen.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 juli 2015 om 13:01.
|