Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2015, 15:49   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik zie totale decentralisatie als middel om het stelen door dieven lastiger te maken. Als de moeite die een diefstal kost even duur (of nog duurder) wordt als wat er wordt gestolen, dan verdwijnt (legale) diefstal vanzelf.
Ik ben hier dus ook positief over.
Echter, ik zie nog steeds belangrijke afhankelijkheden van het geheel van deze markt:
- netwerk / internet
- elektriciteit
Als ik zo eens kijk wat de Legale Bende Dieven bekend als "Overheid" het voorbije decennium hebben uitgevreten op dit vlak, dan zie ik reden om deze afhankelijkheden als grote problemen te zien.
Kijk hoe Overheid internet providers verplichtte (voor zover dat nog niet gebeurde / nodig was) om emailverkeer bij te houden voor X jaar.
Kijk hoe Overheden her en der in de wereld bij conflict internet uitschakelden (lees: providers verplichten tot hun klanten de toegang tot het netwerk te weigeren).
Kijk naar het constante pushen, tot een uiteindelijk MOETEN, van steeds meer centralisatie, papier her en der naar elektronisch 1 plaats.
Dan, elektriciteit. Blijkbaar kunnen ze nu op gecentraliseerde wijze op afstand straten en plaatsen selectief aan/uit zetten. Eveneens blijkbaar gebeurde dit reeds lang voor de kerncentrales-verhaaltjes over scheurtjes en sabotage. En vorig jaar een dikke mediacampagne ter gewenning van wat zogezegd potentieel kan gebeuren.
(Economische) vrijheid en afhankelijkheid van tegenstanders ervan, staat haaks op elkaar.

Niettemin, deze twee afhankelijkheden gebruiken/misbruiken is nogal driest, openlijke brutaliteit. De kans is bijgevolg kleiner dat het gedupeerde bevolkingsdeel zich zal laten gewennen aan zulk optreden, en zich verzet.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden