Los bericht bekijken
Oud 16 november 2004, 09:59   #75
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar
Tot hier zit je goed

En hier verlies je de pedalen. De werkloosheidsuitkeringen hebben op 30 jaar tijd 20% tot 40% van hun waarde tov de lonen verloren. Maw, de kloof tussen de uitkeringen en de lonen is nog nooit zo hoog geweest. Toch wel vreemd dat er vandaag dan, volgens u, zoveel meer mensen kiezen om niet te gaan werken... Mijn grootouders konden het zich nog permitteren (toch na de oorlog) om 1 iemand uit werken te sturen om een gezin te onderhouden. Mijn vader en zijn zus hebben allebei de mogelijkheid gehad om hogere studies aan te vatten, ondanks het feit dat enkel mijn opa ging werken. (hij was elekticiteitsarbeider bij den ebes, vandaag electrabel). Mijn ouders zouden echter volledig bankkroet gaan moest slechts 1 van de twee gaan werken vandaag, wetende dat zowel ik als mijn broer verder studeren. De tijd dat 1 uitkering voldoende was om een gezin te onderhouden is voorbij.

Ik zie enkel een mentaliteitsprobleem bij wereldvreemde kleinburgers die van de daken lopen te schreeuwen dat werkloosheid een gevolg van luiheid is.
Vroeger ging men veel minder werken om de luxe. Vandaag lijkt het normaal dat men alles heeft, grote televisie, auto, ieder gezinslid een gsm, elke kind zijn eigen kamer, ... . Daarom had men vroeger minder geld nodig.

En dat werkloosheid een gevolg is van luiheid heb ik niet gezegd voor iedereen. Ik denk dat het zelfs een kleine minderheid is. Maar deze minderheid MOET men aanpakken, en hierin verschil ik van alle linkse jongens die daar categoriek tegen zijn om profitariaat aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Geertje : 16 november 2004 om 09:59.
Geertje is offline