Hoe is het gesteld met de openheid en transparantie betreffende het drugsverbod ?
Ik vindt heel raar dat mensen niet toegeven aan bekennen dat je gebruiker bent en welke voordeel heeft dat, een cul argument om het verbod te kunnen blijven hanteren, en die is geen honderd jaar oud en voorheen was er helemaal geen verbod op drugs !
Wat is nu pro of contra op het legaliseren van cannabis ?
Ik heb nu eenmaal een foto bvb van iemand gedeeld op faceboek waar die zichtbaar een gerolde joint in de hand heeft, de conservatieve opvatting is door het verbod op drugs mag dit niet in vlaanderen zichtbaar zijn, het moet verborgen blijven en altijd ontkent dat je gebruiker bent, ondanks dat vind ik niet dat je daardoor de eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik an sich gevolgen ondervindt of zelfs maar je job verliest !
Het risico hierbij is natuurlijk groot maar als je in de eerste plaats niet vecht om de job en vervolgens nooit bekend dat je gebruikt ten aanzien van je collega's mogen ze dat voor mijn part best weten, dat ik gebruik.
Welke risico's zijn er dan wel buiten het verlies van een job terwijl je eigen werkgever niet weet dat je oorspronkelijk een gebruiker was maar dat is an sich geen reden om de werknemer te ontslaan, voor zover die dat enkel in de privesfeer houdt maar wel openlijk bekend...waarom al dat verbergen ?
Kijk, ik incalculeer in dat er veel mensen gewoonweg onwetend rondlopen over cannabis en laten dan hun angst echt uitstralen, het is toch verboden dus gebruik je niet of je riskeert je job, maar he, ik heb geen reden om dat te verbergen en openlijk toegegeven dat ik af en toe nog wel eens gebruik, maar niet dagelijks of elk weekend, riskeer ik liever mijn job en zijn ze zelf de klos van een werknemer die gewerkt heeft volgens wat hem is opgedragen...een werkgever riskeert geen werknemer te verliezen ondanks het feit dat hij/zij wel gebruiker is...ezeltjes die onwetend zijn stoten zich inderdaad veelvuldig op dezelfde steen, wat geen belediging in persoon is of wat ook een negatieve reactie/actie oproept !
Ik ben kritisch...ik werk omdat ik hiermee wat geld verdien, werkgevers verdienen geld door wat ik voor hen oplever, daarnaast beseffen veel mensen niet dat er geen redenen zijn om jou aan de laan te zetten omdat je in de jaren die volgen je duidelijke gedragswijzigingen hebt ingevoerd, dus kan mij dat niets schelen dat me daarvoor zelfs ontslaan, het gaat mij niet om de macht, het gaat mij niet om het geld, het gaat mij om de manier waarop je reageert en de dingen leert die nodig zijn om te kunnen veranderen, dan pas leer je vrij te zijn, want in mijn opinie is er geen ergere houding dan werknemers buiten te sluiten op basis van wat je prive hebt gedaan !!
|