Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat is kinderpraat van lummels die nog niet aan den lijve hebben gevoeld wat ouder worden inhoudt. Al wat je zegt wijst er op dat jij nog niet gek lang uit de pampers bent. Je zult wel anders piepen als je effectief te horen krijgt dat je geen andere keuze meer hebt dan die tussen matigen of doodgaan. Tussen je comfortabel te voelen ondanks je voortschrijdende leeftijd, of met allerlei zélf veroorzaakte ongemakken en invalidering te moeten leven.
In de regel is de gezondheidszorg in "warme landen" bijlange na niet uitgebouwd zoals wij dat hier gewend zijn. Vanaf de dag dat ouder wordende mensen met allerlei meer of minder ernstige kwaaltjes krijgen af te rekenen verhuizen die niet meer. Ze gaan hoogstens wat langer op vakantie in een minder koud en vochtig land dan Belgique.
|
Ik ben binnenkort 50. En maak mij niet uit voor lummel, ik ben beslist veel fitter als jij.

Ik heb mensen zien doodgaan van hoge leeftijd & daarmee gepaard gaande ziekte's in mijn onmiddellijke omtrek en geloof me, ik ga daar niet aan mee doen.
Voor mijn oude dag - zo binnen een jaar of tien schat ik- trap ik het af naar een warmer land zoals reeds gezegd, en financiël is dat reeds in kannen en kruiken.
Als de gezondheidszorg daar minder is als in Belgie, dan zij het zo, dan word ik maar geen honderd jaar. Maar het is lang niet zeker dat het ginder slechter is dan het in België riskeert te worden.
Langzaam wegkommeren in een oudmannekkeshuis in uw koud regenland mag je van mij, ik zal aan u denken terwijl ik ver weg van een long drink zit te genieten onder een parasol.

Ik laat u nu, gedrapeerd in uw
waardigheid, rustig verderdromen over uw pensioen in België, het land waar ze binnenkort geen pensioenen meer zullen kunnen uitbetalen.
Gelukkig zal u kunnen rekenen op de vrijgevigheid van de talrijke moslims die u in uw platte en natte land toegelaten hebt.
Reken er maar op dat ze je zullen verwennen.