Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2015, 12:59   #89
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.
Gij zijt gewoon jaloers man, en tegelijkertijd veel te bang om België te verlaten. Geef het gewoon toe, je moet je daarvoor niet schamen, dat is menselijk hoor.
Het kunnen niet allemaal avonturiers zijn. Er zijn ook mannen als jij nodig.
griezel is offline   Met citaat antwoorden