Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2015, 15:10   #1
griezel
Banneling

Standaard Vanaf wanneer is men alcoholieker volgens jullie ?

Ik lees hier veel over mensen die drinken, die het hebben over pinten gaan pakken, een goede fles ontstoppen enz
De meeste Belgen vinden het blijkbaar normaal om elke dag 3,4 of 5 pinten te drinken. En dat is lang overal niet zo.
Zelf zit ik aan een gemiddelde van 20 pinten per dag. Wat minder als ik aan speciale bieren zit te snoepen, zoals Duvel, Orval of Trappist bvb die ik heel graag lust, maar die sneller naar het hoofd stijgen.
Wijn mag ik ook graag, als ik daarmee begin is het snel een fles of drie op een dag.
Bier en wijn mengen vermijd ik, daar word ik te rap zat van, en mijn darmen moeten daar ook niet van hebben.
Whisky, Vodka, Cognac, Grappa, ik mag het allemaal, en heb dan ook een welgevulde bar.
Gewoonlijk drink ik altijd een borrel of twee vooraleer naar mijn bed te gaan, of s'morgens bij het opstaan, juist na de koffie, als ik s'avonds te veel feest gevierd heb ( = als er bezoek is drink ik altijd wat meer dan gewoonlijk )
Toch beschouw ik mezelf niet als alcoholieker, want ik kan stoppen wanneer ik wil, zonder ziek te zijn, en zonder handjebeven.

Wat zijn jullie drankgewoontes, en hoe zien jullie jezelf daartegenover ? En wat vinden jullie naasten er van ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden