Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2015, 14:58   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
bron

Vrije beroepen, zelfstandigen, ondernemers, politici, ... mogen nu gelijk wat als beroepskosten onderbrengen en aftrekken in hun vennootschappen. Zin in een appartementje aan zee, nieuwe dakloze bolide of een Harley, ... De gewone werkende man zal het wel allemaal ophoesten. Mijn maag keert van de wind die waait in onze maatschappij. De overgrote meerderheid van de loontrekkenden worden gewoon langzaamaan de armoede in gedrukt.
Het gaat dus enkel over vennootschappen. Niet over de gewone zelfstandige zonder vennootschap zoals ikzelf er een ben.
Waarom men het krantenartikel het voorbeeld van de dokters neemt verbaast mij. Die mensen werken nog zelf voor hun inkomen. Voor anderen die geld of voordelen halen uit een vennootschap is dat helemaal niet altijd het geval.
Het lijkt me een beetje logisch dat de belastingcontroleur niet echt kan beslissen wat nuttig is voor de vennootschap. De economie kan er wel bij varen als er veel geïnvesteerd wordt.

Als men nu ernstig gaat controleren, en correct belasten op voordelen in natura gaat er nogal belastingen geïnd worden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden