Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
We leven in een democratische rechtstaat, in een parlementaire democratie met onrechtstreekse vertegenwoordiging van het volk via de door hen gekozen parlementairen. Een brainfart over 'dat dient dus hervormd te worden...' wijzigt daar niets aan.
Wil jij of anderen daar iets aan wijzigen, dan zul je de wetgeving moeten zien te veranderen via dat parlement.
Als de regering iets beslist dat buiten de contouren van de bestaande wet gaat , moet dat hoe dan ook door het parlement bekrachtiging krijgen. En het parlement IS de vertegenwoordiging van het volk. Ik zie je probleem dus niet...
|
Stel ik voer 10 000 000 handtekeningen in die verandering en hervorming IN de politiek willen zien, is dat dan voldoende?
Laten we ons rechts, links, groen, rood, geel, blauw zijn opzij zetten.
En effe serieus zijn: is dit een democratie?
Ze moeten dagen aan een tafel zitten, soms jaren voor iets bereikt is.
Terwijl een simpel referendum het op één dag opgelost kan hebben.
Is een democratie maar niet pas haar naam waardig vanuit een republiek?
Of ben ik in extremen hervallen?
Het parlement is de vertegenwoordiger van het volk op basis van hun programma en de campagne die ze voeren, later komt daar geen hol van uit en speur je er geen meer onder het volk.... MAAR zij komen dan wel met NIEUWE PLANNEN af die nergens in het programma vermeld stonden. Zonder zich eens te informeren bij het volk eerst. Democratie?
Die campagnes voeren ze door geld uit de staatskas te plukken, en ze kunnen dat vrijwel "ongelimiteerd".
De naam democratie niet waardig, reclame voeren, posjespakken, ....
Laat die mensen ook eens wat minder verdienen, zodat de juiste opstaan en die met de beste bedoelingen.
Citaat:
Je schiet ook naast doel met je opmerking over de validering van de buitenlandse militaire missie : die is wel degelijk gegeven door het parlement. Op 25/09/14 stemden 114 kamerleden na het debat voor deelname aan de missie, 10 onthoudingen en 2 (twee...) stemden tegen.
Ondoordacht parcours noem jij dat ?
|
De eed was niet gezworen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus was geen legitieme regering, dat heb je als je met een monarchie en een regering zit he.
Er was niet eens debat over en de situatie daar was niet eens grondig geëvalueerd. U weet evengoed als ik dat het in Kobane veel harder van doen was dan in Irak.
Internationale debatten bepleitten wereldwijd rondom de grenzen van het kalifaat ze terug te dringen.
Wat zit daarbinnen dan dat zo belangrijk is/was? Laat me raden.... o...