Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2015, 09:41   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoelang heeft het geduurd vooraleer er werd toegegeven dat tabakgebruik dodelijk is? Tabakgebruik was echter zo ingeburgerd dat het niet meer verboden kan worden. Het zal hetzelfde gaan met drugs. Eens ze ingeburgerd zijn, en aanvaard wordt dat ze wel degelijk schadelijk zijn kunnen ze niet meer verboden worden.

Voor mij niet gelaten. Wie zichzelf vervroegd naar het graf rookt en drinkt, via welke drug dan ook, is daar zélf verantwoordelijk voor. Iedereen wéét immers dat daar beter af gebleven wordt. Iedereen kent de gevolgen op min of meer langere termijn. Gaat de gezondheid van drugsgebruikers er niet aan, dan plegen ze wel zelfmoord omdat ze psychische problemen hebben. De voorbeelden zijn legio. Niemand ontsnapt aan de gevolgen van drugsgebruik. Van welke aard ook.

Ik heb er vooral problemen mee dat druggebruikers de gemeenschap doorgaans héél veel kosten vooraleer ze de pijp uitgaan. Ofwel omdat ze willen afkicken, en daar speciale instellingen voor nodig zijn, ofwel omdat ze ernstige gevolgen dragen van hun verslaving, en de rest van hun leven geïnvalideerd door het leven moeten, en/of nooit meer zonder medische behandeling kunnen.
Ik zie in je verhaal ontegensprekelijk waarheden echter je ziet het drugsgebruik wel heel extreem.
Vervang in je ganse verhaal bijvoorbeeld het woord drugs door autoverkeer en het klopt evenzeer.Echter is auto en verkeer niet enkel en alleen ellende....autorijden brengt ontegensprekelijk ook veel plezier en voldoening in het leven ondanks de dagelijkse gewonden en doden.
Verder is veel van de huidige drugsproblematiek net gelinkt aan de illegaliteit....de prijs is kunstmatig hoog....de kwaliteit is niet controleerbaar en criminele organisaties hebben het heft in handen.
Komen we weer bij dezelfde conclusie dat drugs indien legaal een probleem zijn en 100 % terecht voor de volksgezondheid en niet voor justitie.Indien illegaal worden ze een onterecht probleem voor justitie terwijl ze net als de legale vnml een probleem zijn voor de volksgezondheid

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2015 om 09:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden