Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2015, 15:07   #8170
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Misschien had de echtgenoot ook nog een levensverzekering gekoppeld aan een hypotheek. Dan woont madame voor de rest van haar leven gratis, daarbij die twee jaar extra salaris. Ik ken er die in slechtere omstandigheden weduwe worden!
Erg voor de nabestaanden maar als een overlijden alleen maar dient om geld aan te verdienen voor de achterblijvenden ... En dan dat gezever dat de hoge pieten niet persoonlijk naar de begrafenissen kwamen, ik zou nog niet willen dat ze er kwamen! Wat moet men tegen die mensen zeggen op een dag dat de emoties al hoog oplopen?
Je zegt het zelf : misschien...
Zoveel te beter als ze er materiël nog iets aan overhoud. Als compensatie laten we maar zeggen.
Je verliest al een naaste, waarom zou dat moeten betekenen dat ook je levensomstandigheden verslechteren ?
Het gaat in mijn ogen minder over geld verdienen als vergoed te worden voor een dierbare afgestorvene. We kunnen de doden niet doen herleven, maar als de vergoeding dan in cijfers uitgedrukt word, vind ik het beledigend moesten ze mij wandelen sturen met 10.000 euros of zo.
Dat is een aalmoes geven hé, en dat is de bedoeling niet.
Dat degeen die schuld hebben hun verantwoordelijkeid opnemen en een deftig bedrag uitbetalen. Dat zal hen misschien aansporen in de toekomst beter op te letten, en niet opnieuw slachtoffers te maken.
griezel is offline   Met citaat antwoorden