Los bericht bekijken
Oud 17 november 2004, 01:28   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?

Mohamed Ashrak was vermoord. Een vriendelijke, jonge leraar die het nadeel had geen perfect blanke Vlaming te zijn en vermoord werd door een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar. Zonder reden. Zomaar. Afgeslacht. Helemaal geen provocatie mee gemoeid, niks van haatdragende slogans. Vermoord zonder reden. Zoals Van Gogh. Laten kreeg de familie Ashrak de Belgische prijs voor de Vrede.
Natuurlijk herinnert iedereen zich nog de moord op Mohamed Ashrak net zoals velen zich nog de moord op Patrick Mommaerts zullen herinneren.
Beiden afgeslacht zonder reden, zomaar.
Wel herinner ik mij niet meer de rellen die bij de moord op Patrick Mommaerts losbarsten, jij wel ? Evenmin herinner ik mij de Belgische jongeren die verklaarden dat Mohamed Ashrak het door met zijn uitspraken of gedrag het zelf gezocht had, jij wel ?
Ook herinner ik mij een gek die op zijn buren schoot omdat ze teveel lawaai maakten op een barbecue. Eigenlijk zomaar. Voor zover ik weet zijn toen helemaal geen rellen losgebarsten, net zomin er rellen losgebarsten zijn toen Turken in Gent op elkaar begonnen te schieten.
Bobke is offline