Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2015, 17:06   #35
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga het nog eens uitleggen. Voor de zoveelste keer.

Voor god weet welke redenen hebben de handelaren vrees of moeilijkheden om de eurocentjes van 1 en 2 af te schaffen, zolang de afrekening met bancontact ook niet afgerond mag worden.

Als de dan die kleine rosse centjes haat, dan moet je niet verwonderd zijn dat je voorstander bent voor de afronding.

Een afsluitertje: het voorbeeld van hierboven van iemand die, zoals iedereen, slechts één paar schoenen met de keer koopt.
Wel, als de Schoof een paar schoenen koopt, dan zal dat een uitgave zijn van vermoedelijk tussen de 50 en de 150 euro.
Denkt gij nu dat ik zit te zagen voor één of twee eurocentjes bij die aankoop ? Als die schoenmaker mij die centjes zou presenteren, ik smijt ze terug naar zijn lelijke kop.

Laatste post scrotum: de prijs van de naft en van stookolie wordt uitgedrukt in respectievelijk drie en vier cijfers na de komma, per liter.
http://brandstofprijzen.vroom.be/ind...officieleprijs
Dat is natuurlijk wel een goede zaak. Gezien de hoeveelheid liters enz. bla bla ... als ge daar het verschil niet mee ziet, dan is het verder overbodig mij te proberen wijzer te maken.

.
En voor de zoveelste maal heb ik het niet begrepen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden